JUMP TO SOLUTION Solved

Original topic:

Samsung struper lyd codec kvalitet til 16bit

(Topic created: 09-08-2023 05:52 AM)
927 Views
EIRIK
Constellation
Options
Fold & Flip Phones

Jeg har prøvd flere headsett som støtter aptx adaptive eller aptx hd og det ser ut som om samsung struper alle andre headsett til 16bit (orginal aptx) slik at du bare kan bruke samsung sine egne galaxy buds 2 pro for å få ekte hd lyd med 24bit kvalitet

Eg har en galaxy fold 4 som rett og slett ikkje støtter aptx adaptive fordi samsung ønsker å fremme sin egen kodek sømløs lyd 24bit kvalitet

Det er meget trist at Samsung velger å strupe lydkvalitet på alle andre merker enn sitt eget får å låse folk fast i økosystemet deres, samsung har blitt akkuratt som apple som også har gjort dette med deres airpods pro, bruker du andre merker en apple så må du godta strupet lydkvalitet på 16bit

 Eneste løsning er å kjøpe sony headsett for å bruke Ldac lydkodek eller å kjøpe samsung galaxy buds🤔

Er det flere innpå her som og har oppdaget dette? 

Man ser det klart og tydelig i utviklerinnstillinger 

Eg ønsker og bruke Sennheiser true momentum 3 men da må eg godta nedgradert codec 

Når man kjøper en mobil som galaxy fold 4/5 til 22000 norske kroner så forventer man frihet til og velge headsett man vil bruke selv og ikke bli påtvunget et annet merke man egentlig ikke vil ha 

2 Replies
Satru
Nebula
Options
Fold & Flip Phones
Aptx hd og adaptive støttes ikke for samsung på grunn av Exynos og lisensavgifter til Qualcomm
0 Likes
Reply
Solution
VerbumVeritum
Galactic Samsung Care Ambassador
Options
Fold & Flip Phones
Hallo! Dette er Samsung-fellesskapet for USA. Det norske Samsung-fellesskapet vil være mer synkronisert med tidssonen din og kunne tilby den mest nøyaktige informasjonen angående din spesifikke bekymring. Jeg ønsker deg det aller beste! 🙂

https://eu.community.samsung.com/t5/nordics/ct-p/se?page=1&tab=setting:samsung.featured_topics
0 Likes
Reply